POTVORA
ZpětPopis: Žáci mají za úkol vyprojektovat nového tvora, dát mu tvar, jméno a životní příběh. Metodou projektového vyučování a s využitím mezipředmětových vztahů jsou tvořivým a nenásilným způsobem uskutečněny a předány vhledy do základních principů života, jeho forem a tvarosloví, příběhů a strategií. Cíle projektu leží v posilování vědomí vztahu: tvar – funkce – jméno – životní způsob, v uvědomění souvislostí mezi rozmanitostí životních forem a rozmanitostí lidského jazyka a kultury a v předání dalších možných souvislostí a přesahů, které by měly umožnit hlubší vnímání podstat života a které by mohly být následně i zdrojem změn a zvnitřněných přístupů. Projektem je rovněž posilováno vnímání přírody jako základního zdroje pro vznik a rozvoj lidské kultury. Projekt je ukončen závěrečnou prezentací a výstavou, a témata, která jsou jím otevřena, slouží i v následných hodinách výuky.
Diskuse
přidat komentářPřidat komentář
Učitel: Tomáš OlšaVíce
Předmět: Přírodopis, Výtvarná výchova
Ročník: 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ, 7. ročník ZŠ, 8. ročník ZŠ, 9. ročník ZŠ
Autor: Tomáš Olša
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvořené dne: 30.06.2010 09:03
Formát souboru:
Velikost: 5026 kB
Jazyk: Čeština